آموزش تصویری دی اکتیو کردن اینستاگرام

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آیا قصد دی اکتیو کردن اینستاگرام خود را دارید و از این اپلیکیشن خسته شده‌اید؟ اگر نیاز دارید مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام را یاد بگیرید و برای مدتی ز غوغای جهان فارغ شوید، در بلاگ اسنپ مارکت همراه ما باشید.

وابستگی زیاد به گوشی‌های هوشمند، واقعیت‌ انکارنشدنی این روزهاست. یکی از دلایل این وابستگی، عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ا‌ست؛ متوجه می‌شوید که در طول روز زمان زیادی را در اینستاگرام خود می‌گذرانید. در این شرایط احتمالا تصمیم می‌گیرید برای مدتی از این فضا فاصله بگیرید.

اینستاگرام برای این تصمیم شما، دو روش را پیشنهاد می‌کند: می‌توانید حساب خود را به‌طور موقت یا برای همیشه غیرفعال کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم آموزش غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت و دائم و همچنین مهم‌ترین توصیه‌ها و نکات آن را به شما آموزش دهیم.

بعد از حذف اکانت اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از این‌که جلو برویم و به شما یاد دهیم که چگونه می‌توانید حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید، اجازه دهید در مورد نتایج احتمالی این کار با شما صحبت کنیم. هنگامی که به‌طور موقت اکانت خود را غیرفعال می‌کنید، پروفایل، پست‌ها، نظرات و لایک‌های شما پنهان می‌شوند؛ تا زمانی که به اینستاگرام برگردید. امکان غیرفعال‌کردن اکانت اینستاگرام از اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد و فقط از طریق واردشدن به سایت اصلی باید اقدام کنید.

غیرفعال‌کردن موقت حساب اینستاگرام، پروفایل شما را برای هر مدت‌زمانی که ‌بخواهید، از این شبکه اجتماعی پاک می‌کند. با این کار، نام‌کاربری شما از دسترس خارج می‌شود و کاربران اینستاگرام نمی‌توانند با جست‌وجوکردن، شما را پیدا کنند؛ جای نگرانی نیست! با این حال، می‌توانید با ورود مجدد به حساب خود، مثل قبل از اکانتتان استفاده کنید. اکنون که می‌دانید پس از غیرفعال‌کردن حساب اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد، بیایید تا آن را به شما آموزش دهیم.

آموزش دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام

اینستاگرام این اجازه را به شما می‌دهد تا به‌طور موقت اکانت خود را غیرفعال کنید.
این کار را می‌توانید هم برای حساب‌ شخصی و هم حساب تجاری و کاری خود انجام دهید. در این آموزش به شما یاد می‌دهیم که چگونه از طریق سایت اینستاگرام، حساب کاربری خود را دی‌اکتیو کنید. برای دی ‌اکتیو کردن اینستاگرام با گوشی، می‌توانید وارد مرورگر شوید و همین مراحل را طی کنید.

  1. برای دی اکتیوکردن اینستاگرام ابتدا برنامه وب اینستاگرام را در یک مرورگر باز کنید.
  2. با همراه‌داشتن اطلاعات حساب کاربری‌تان وارد سایت شوید و سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. اگر پسورد حساب خود را فراموش کرده‌اید، روی گزینه Forget password کلیک کنید، سپس از طریق لینکی که به ایمیل شما ارسال می‌شود، پسورد را عوض کنید.آموزش دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام
  3. از صفحه اصلی اینستاگرام، روی عکس پروفایل خود در بالا کلیک کنید و به بخش تنظیمات بروید.
  4. سپس گزینه Edit Profiles را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.دی ‌اکتیو کردن اینستاگرام
  5. از منوی Edit Profile روی Temporarily disable my account (به‌معنی حذف موقت اکانت) کلیک کنید. شما را به صفحه دی ‌اکتیو کردن اینستاگرام می‌برد.غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام
  6. در این مرحله باید دلیل غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید. می‌توانید هر گزینه‌ای را که خواستید انتخاب کنید.

اگر دلایلی مانند نگرانی برای حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنید، اینستاگرام شما را در مورد روش خصوصی‌کردن حساب خود و نحوه بلاک‌کردن در اینستاگرام، راهنمایی می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید توضیحات آن را بخوانید و نظر خود را تغییر دهید.

  1. برای ادامه، رمز عبور خود را دوباره وارد و روی گزینه Temporarily Disable Account در پایین صفحه کلیک کنید.امکان مجدد دی ‌اکتیو کردن اینستاگرام

وقتی این دکمه را فشار دهید، تمام عکس‌ها، نظرات و لایک‌های شما پنهان می‌شوند. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید به‌سادگی دوباره وارد شوید و باز هم حساب خود را فعال کنید. به‌ خاطر داشته باشید که فقط یک بار در هفته می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنید؛ به این معنی که اگر یک بار در طول هفته اکانت خود را دی‌اکتیو کنید و دوباره لاگین شوید، تا هفت روز امکان مجدد دی ‌اکتیو کردن اینستاگرام خود را ندارید.

روش خصوصی‌کردن اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را از دید غریبه‌ها مخفی نگه دارید، می‌توانید آن را شخصی (private) کنید. با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از دی اکتیو کردن اینستاگرام به این گزینه هم فکر کنید.

برای خصوصی‌سازی اکانت اینستاگرام لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا برنامه اینستاگرام را در موبایل خود باز کنید.
  2. سپس به حساب خود بروید و روی منوی بالا ضربه بزنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. در نهایت گزینه Private account را از منوی Account privacy فعال کنید.

تمام شد! از این پس، افراد ناشناس نمی‌توانند محتوای پیج شما را ببینند. با خیالی راحت می‌توانید پست‌ها و استوری‌های خود را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید.

نحوه دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام

غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام برای همیشه، همان حذف‌کردن حساب کاربری با تمام اطلاعات آن است؛ پس قبل از انجام این کار خوب فکر کنید. در این روش، اینستاگرام تمام پست‌ها، عکس‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های شما را برای همیشه حذف می‌کند. تنها در صورتی از این روش استفاده کنید که قصد دارید اینستاگرام را کاملا از زندگی خود حذف کنید و دیگر به آن برنگردید.

برای حذف حساب کاربری خود:

  1. در مرحله اول باید مرورگر گوشی یا کامپیوتر را باز کنید و وارد سایت اینستاگرام شوید.
  2. نام ‌کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
  3. به صفحه اختصاصی Delete Your Account بروید و دلیل خود را برای حذف حساب انتخاب کنید.

نحوه دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام

  1. رمز عبور حساب را دوباره وارد و تصمیم خود را تایید کنید.

دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام

بعد از این‌که تمام مراحل حذف‌کردن را طی کردید، اینستاگرام به شما سی روز مهلت می‌دهد تا اگر از این اقدام پشیمان شدید، دوباره به حساب خود دسترسی داشته باشید. بعد از این زمان، به‌هیچ‌عنوان اطلاعات شما قابل بازیابی نخواهد بود. این مهلت برای جلوگیری از هک‌شدن حساب شما در نظر گرفته شده است. بعد از حذف دائم اکانت تا زمانی که کسی در اینستاگرام از نام کاربری شما استفاده نکرده است، می‌توانید دوباره با همان نام حساب جدیدی ایجاد کنید.

تعلیق حساب اینستاگرام

ممکن است زمانی که نام‌کاربری و رمزعبور خود را وارد و روی دکمه Log in کلیک می‌کنید، پیامی دریافت کنید که می‌گوید: اکانت شما غیرفعال شده است. معنی پیام این است: شما قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید. در این شرایط باید فرم درخواست تجدید نظر اینستاگرام را در مرورگر وب خود باز کنید. در این صفحه، باید نام کامل، نام کاربری اینستاگرام، ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.

تعلیق حساب اینستاگرام

در کادری که پایین صفحه قرار دارد، درخواست تجدید نظر خود را وارد کنید. در قالب یک پیام کوتاه توضیح دهید که چرا حسابتان نباید غیرفعال شود. هنگام نوشتن درخواست تجدید نظر، دستورالعمل‌های زیر را به‌خاطر بسپارید:

  • توضیح دهید که اکانت شما غیرفعال شده و فکر می‌کنید اشتباهی پیش آمده است.
  • از عذرخواهی بپرهیزید؛ زیرا انجام این کار مستلزم نوعی تقصیر است.
  • لحن مودبانه خود را حفظ کنید و هرگز از زبان تند استفاده نکنید.
  • درخواست تجدید نظر خود را با یک “متشکرم!” تمام کنید.

 نکات مهم درخصوص غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام

  • پس از غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام، نمی‌توانید بلافاصله اکانت خود را فعال کنید؛ بلکه باید یک هفته صبر کنید.
  • روش دی اکتیو کردن اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر یکسان است و برای هر دو مورد باید از طریق سایت اینستاگرام وارد شوید و مراحل بالا را انجام دهید.
  • مراقب سواستفاد‌ه‌گران باشید! برای انجام موارد ذکرشده در بالا و واردکردن اطلاعات حساب کاربری خود، فقط از طریق سایت اصلی اینستاگرام اقدام کنید.
  • بعد از غیرفعال‌کردن موقت، اطلاعات حساب شما برای کاربران اینستاگرام قابل مشاهده نیست.
  • پس از دی‌اکتیوکردن، نام کاربری شما به instagrammer تغییر می‌کند و سپس حذف می‌شود.
  • توصیه می‌کنیم قبل از دی‌اکتیوکردن، اکانت خود را به یک شماره یا ایمیل در دسترس و مطمئن وصل کنید تا به‌راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید.

نحوه فعال کردن دوباره اکانت اینستاگرام

برای فعال‌‌کردن اینستاگرام ابتدا مطمئن شوید که حساب شما برای مدت‌زمان کافی غیرفعال بوده است. اگر به‌طور موقت اکانت خود را غیرفعال کرده باشید، معمولا چند ساعت طول می‌کشد تا اینستاگرام این فرآیند را به پایان برساند. در این مدت، نمی‌توانید حساب خود را دوباره فعال کنید.

برای فعال‌کردن دوباره اکانت خود، ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. اگر اینستاگرام را حذف کرده‌اید، می‌توانید به‌راحتی آن را از اپ‌استور (برای آیفون) یا از پلی‌استور (برای اندروید) دوباره نصب کنید. در غیر این صورت، فقط روی نماد اینستاگرام در صفحه خود ضربه بزنید تا برنامه راه‌اندازی شود.

برای فعال‌کردن اکانت خود تنها چیزی که نیاز دارید، نام کاربری و رمز عبور شماست. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بازنشانی کنید. در آخر روی دکمه Log in که در پایین صفحه است، ضربه بزنید. اگر اطلاعات شما صحیح باشد، می‌توانید وارد حساب اینستاگرام خود شوید و دوباره در آن فعالیت کنید.

بسته‌به مدت‌زمانی که حساب اینستاگرام شما غیرفعال شده است، احتمال دارد مجبور شوید شرایط استفاده به‌روزشده را بپذیرید یا شماره تلفن خود را تایید کنید تا بتوانید وارد حسابتان شوید.

حرف آخر

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی، راه‌های مختلفی برای محافظت، غیرفعال‌کردن و حتی حذف حساب شما ارائه می‌دهد. در این مقاله سعی کردیم روش دی اکتیو کردن اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

دی‌اکتیوکردن موقت یا دائم اینستاگرام می‌تواند اعتیاد شما به پرسه‌زدن‌های بی‌هدف در این فضا را از بین ببرد. امیدواریم این مطلب برای شما آموزنده باشد. اگر نکته‌ای درمورد غیرفعال‌سازی اکانت اینستاگرام در نظر دارید، در قسمت نظرات سایت اسنپ مارکت بنویسید. آیا تاکنون تجربه تعلیق حساب خود را داشته‌اید؟ چگونه آن را بازیابی کرده‌اید؟

درباره ی کامران جوادی