سورپرایز بعدی اپل، آیفون‌های بدون حاشیه

آیفون‌ها همیشه از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه از برندهای دیگر عقب بودند و شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو و زد تی ای بیشتر در پی ساخت یک گوشی هوشمند تمام صفحه و بدون حاشیه بودند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  gizchina، در سال ۲۰۱۷ ما شاهد اولین اقدام اپل در راستای ساخت یک آیفون بدون حاشیه با آیفون X بودیم.

حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد از روند تولید گوشی‌های هوشمند تمام صفحه عقب بماند. این شرکت از تامین کنندگان OLED Samsung Display و LG Display می‌خواهد که پنل‌های OLED بدون هیچ حاشیه ای را توسعه دهند.

اپل قصد دارد حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو امسال را کمتر کند. بنابراین تا چند سال دیگر اپل از طراحی تمام صفحه پشتیبانی خواهد کرد.یعنی آیفون‌های بدون حاشیه و بدون بریدگی دوربین .

اپل برای استفاده از دوربین زیر صفحه‌نمایش با چالش‌هایی رو به رو است. دوربین زیر پنل برای قرار گرفتن در  زیر نمایشگر نازک نیست و از کیفیتی مشابه با یک دوربین معمولی برخوردار نخواهد بود. مانع دوم فناوری محصورسازی لایه نازک است.

موضوع دیگر این است که اپل دوست ندارد طراحی صفحه نمایش تخت را منسوخ کند.این شرکت معتقد است که آسیب صفحه نمایش‌های خمیده بسیار ساده‌تر است.

بنابراین ساخت آیفون‌های بدون حاشیه به چند سال نیاز دارد تا تبدیل به واقعیت شود. آیفون‌های بعدی به احتمال زیاد با حاشیه‌های باریک‌تری عرضه می‌شوند؛ با این حال، یک آیفون تمام صفحه بدون هیچ بریدگی یا حفرهٔ پانچ تا چند سال دیگر عملی نخواهد شد.

درباره ی کامران جوادی