ایسوس زنفون ۱۰ نمی‌تواند با سامسونگ و اپل رقابت کند

جدا از اینکه طراحی و ساخت گوشی‌های کامپکت به دلیل افزایش پیچیدگی ناشی از محدودیت فضا سخت‌تر است، این گوشی‌ها کمتر از گوشی‌های با نمایشگرهای بزرگ‌تر فروخته می‌شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، با این حال ایسوس دوست ندارد این واقعیت را بپذیرد و باز هم یک گوشی جمع جور به نام ایسوس زنفون ۱۰  تولید کرده است.

صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی این گوشی در بدنه‌ای به اندازه کافی کوچک قرار دارد که به راحتی می‌توان با یک دست از آن استفاده کرد و همین نقطه قوت آن به حساب می‌آید.

با این حال این گوشی یک مدل پرچم دار جمع و جور نیست.

Zenfone 10 فوق العاده کوچک و بسیار جمع و جور است؛ اما در رقابت در این بخش توسط چندین گوشی هوشمند شکست خورده است که اتفاقاً به همان اندازه جمع و جور هستند.

اولین گوشی که زنفون ۱۰ را شکست می‌دهد، گلکسی اس ۲۳ سامسونگ است. پرچمدار کره جنوبی با صفحه نمایش نه چندان غول پیکر اما بزرگ ۶٫۱ اینچی نسبت به گوشی Zenfone 10 ، فرم یکسان دارد.

Galaxy S23 کمی کوتاه‌تر از Zenfone 10 است. نازک‌تر، ۷٫۶ میلی متر در مقابل ۹٫۴ میلی متر، و حتی ۴ گرم سبک‌تر است.

یک رقیب دیگر Zenfone 10 که باعث می‌شود گوشی ایسوس کمتر به فروش برسد، آیفون ۱۴ ۶٫۱ اینچی یا آیفون ۱۴ پرو کمی سنگین‌تر اما با اندازه یکسان است.

اگرچه این گوشی‌ها به عنوان یک گوشی “کامپکت” شناخته نمی‌شود، چون پهن ترند، در حالی که به اندازه زدفون بلند و سبک نیستند؛ اما طراحی مسطح آیفون باعث شده تا راحت‌تر در دست قرار بگیرند.

Galaxy S23 به همان اندازه زنفون ۱۰ جمع و جور به نظر می‌رسد، اما در دوربین بسیار حرفه ای تر از Zenfone 10 است. قیمت آن نیز کمتر است.

نرم افزار Zenfone 10 تنها دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را  دارد؛ در حالی که گوشی میان‌رده سامسونگ با نصف قیمتی، چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید دارند.

بزرگ‌ترین مشکل Asus Zenfone 10 قیمت پایه فوق‌العاده بالای ۸۰۰ دلار است.

درباره ی کامران جوادی