چرا نباید گوشی هوشمند با فضای ذخیره سازی کمتر از ۲۵۶ گیگابایت بخرید؟

ظرفیت ذخیره سازی گوشی هوشمند نقشی مهمی در ارتقای تجربیات کاربر ایفا می‌کند. در گذشته ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی کافی بود، اما امروزه فضای پایه برای اکثر گوشی‌های هوشمند ۱۲۸ گیگابایت است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  gizchina، با این که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی انتخاب خوب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، اما بهتر است سراغ آن نروید و حداقل یک گوشی با حافظهٔ ۲۵۶ انتخاب کنید.

مشکلات نسخه ۱۲۸ گیگابایتی

نسخه ۱۲۸ گیگابایتی یک گوشی هوشمند ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد.  اما یک گوشی هوشمند پر از برنامه‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و داده‌ها می‌تواند به سرعت فضای موجود را پر کند.

درک ذخیره سازی در دسترس

بهتر است بدانید که ظرفیت‌های ذخیره‌سازی تبلیغاتی گوشی‌های هوشمند به اندازه فضای واقعی موجود در آن‌ها نیست. نرم افزار از پیش نصب شده، از جمله bloatware، بخش زیادی از فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند.

الگوهای استفاده فرد

ظرفیت ذخیره سازی بسته به الگوهای استفاده فردی متفاوت است. برخی از کاربران از تلفن‌های هوشمند خود برای کارهای اساسی مانند تماس‌ها و پیام استفاده می‌کنند، برخی دیگر برای فعالیت‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، مدیریت ایمیل، عکاسی، ویرایش ویدیو و … از گوشی استفاده می‌کنند و این عامل مهمی برای انتخاب ظرفیت گوشی هوشمند است.

نتیجه گیری

در حالی که برای برخی کاربران گوشی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت کافی است، کاربران حرفه ای تر، تولیدکنندگان محتوا و کسانی که قصد دارند گوشی‌های خود را برای مدت زیادتری نگه دارند، بهتر است از حداقل ۲۵۶ گیگابایت استفاده کنند.

درباره ی کامران جوادی