رونمایی رسمی از گلکسی زد فلیپ۵ سامسونگ

سامسونگ رسما از گوشی تاشو صدفی گلکسی زد فلیپ۵ با صفحه نمایش رویی بزرگتر رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، سامسونگ با نصب «فلکس لولا» و «فلکس ویندو» تلاش کرده است تا دو انتقاد بزرگ از نسل قبلی را رفع کند.

در واقع با فلکس لولا شکاف بزرگ هنگام بسته شدن گوشی تاشو را گرفته و همچنین با تعبیه صفحه نمایش کاور بزرگ ۳.۴ اینچی امکانات خوب تعاملی را به صورت ویجت روی صفحه نمایش بیرونی برای کاربر فراهم سازد.

طراحی جدید فلکس لولا دارای ساختار ریلی دوگانه است که به از بین بردن ضربه های خارجی کمک می‌کند.

بدین ترتیب ضخیم‌ترین قسمت اکنون ۱۵.۱ میلیمتر است که دو میلیمتر کمتر از زد فلیپ۴ است.

زد فلیپ۵ پس از باز شدن ۶.۹ میلیمتر ضخامت، ۱۶۵.۱ میلیمتر ارتفاع و ۷۱.۹ میلیمتر عرض دارد اما وزنش مانند قبل ۱۸۷ گرم است.

فلکس ویندو یا پنجره فلکس در واقع ۳.۷۸ برابر بزرگتر از فلیپ۴ است که به صورت کاور بیرونی گلکسی زد فلیپ۵ است.

کاربر از طریق پنجره فلکس می‌تواند با ویجت‌ها مانند آب و هوا، موسیقی، بررسی سهام، تغییر تنظیمات (مانند Wi-Fi و بلوتوث) و حتی پاسخ به پیام‌های دریافتی با صفحه کلید QWERTY تعامل کامل داشته باشد.

علاوه بر این، می توانید کیف پول سامسونگ را بیرون بکشید و به تمام خدمات پرداخت، کدهای QR و کوپن هایی که در آنجا ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید. نمایش فوری به شما امکان می‌دهد به سرعت به ویجت‌ها نگاه کرده و با حرکات زوم آشنا بین آنها جابه‌جا شوید.

پنجره فلکس نیز به عنوان منظره یاب عمل کرده تا بتوانید با دوربین‌های عقب سلفی بگیرید.

گذشته از سلفی‌ها، پیش‌نمایش دوگانه به شما امکان می‌دهد از دوستانتان عکس بگیرید و در عین حال به آن‌ها این امکان را می‌دهد که ظاهرشان را روی صفحه نمایش بررسی کنند.

از تثبیت‌کننده Super Steady می‌توان برای ویدئوهای دستی استفاده کرد، اما اگر از زد فلیپ۵ به عنوان سه‌پایه استفاده می‌کنید، قاب‌بندی خودکار هنگام حرکت در اتاق شما را ردیابی می‌کند.

در بعد سخت افزاری گوشی از آلومینیوم آرمور ساخته شده و دارای شیشه گوریلا گلس ویکتوس ۲ روی صفحه نمایش و پنل پشتی است. بدنه دارای استاندارد IPX8 است به این معنی که می‌توان با آن تا عمق ۱ متری در زیر آب به مدت نیم ساعت شیرجه زد.

اما نمایشگر اصلی گوشی زد فلیپ۵ در ابعاد ۶.۷ اینچی فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی انعطاف پذیر یک تا ۱۲۰ هرتز است.

نمایشگر فلکس ویندوز پنل ۳.۴ اینجی با وضوح ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل با ۳۰۶ پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است.

اما مغز گلکسی زد فلیپ۵ مجهز به اسنپ دراگون ۸ نسل دوم شده که با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه ست شده است.

مشخصات دوربین زد فلیپ۵ نسبت به فلیپ۴ فرقی نکرده است و ماژول اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱٫۷۶ و پیکسل عظیم ۱.۸ میکرومتری با قابلیت Dual Pixel AF است که لنز f/1.8 آن لرزشگیر ارائه می‌دهد.

همچنین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با لنز f/2.2 123 درجه ۱.۱۲ میکرو متر پیکسل روی آن تعبیه شده است.

به لطف داشتن صفحه نمایش فلکس علاقه مندان به سلفی از امکانات بیشتری بهره می‌برند هرچند یک دوربین اختصاصی سلفی در داخل گوشی تعبیه شده که شامل ۱۰ مگاپیکسلی با لنز ۸۵ درجه و وضوح f/2.2 و ۱.۲۲ میکرو پیکسل است.

در بخش باتری تغییری ایجاد نشده و همان باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی سال قبل تعبیه شده که شارژ سیم دار ۲۵ واتی {نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ} و شارژ بی سیم ۱۵ واتی را در خود جای داده است.

حسگر اثر انگشت در کناره به صورت خازنی نصب شده است. همچنین یک اسلات کارت برای یک نانو سیم کارت وجود دارد که با eSIM ترکیب می شود و گزینه دو سیم کارته را در اختیار شما قرار می دهد.

رنگ‌های نعنایی، اسطوخودوسی، کرم و گرافیتی برای زد فلیپ۵ عرضه شده ولی در سایت سامسونگ رنگهای اختصاصی خاکستری، آبی، سبز و زرد هم قابل سفارش است.

قیمت زد فلیپ۵ با ۲۵۶ گیگ حافظه ۱۰۵۰ پوند و با ۵۱۲ گیگ حافظه ۱۱۵۰ پوند در انگلیس به فروش می‌رسد و از ۱۱ اوت فروش آزاد شروع خواهد شد.

درباره ی کامران جوادی